världens äldsta skönhetsknep

jag hittade nyss en bok som jag fick från min farmor för något halvår sen..
den är ganska gammal, men den har hur mycket skönhetstips som helst! Där i står det liksom lite mer saker än det vanliga, t.ex tvätta ansiktet med rengöringsmedel, sen ansiktsvatten , sen lägg på en nattkräm. aa ni fattar nog poängen.. inte för att ni kanske tycker at det är kul att läsa . men jag skriver ändå !

h20 världens äldsta skönhetsmedel

mormorsknepet

När di gjort rent ansiktet. så skölj ansiktet minst 7 gånger i så kallt vatten du tål.
samla vattnet i händerna och ge ansiktet 7 iskalla plask. klappa ansiktet torrt och smörj in fuktighetslotion
en enkel skönhetsbehandling som ger omedelbart resultat. den pefekta grunden om du vill gå vidare och lägga makeup dessutom!

franska knepet

istället för att köpa ansiktsvatten kan du göra som fransyskan . fukta ansiktet med mineralvatten som du häller på sprayflaska . du kan också ta vanligt vatten med några droppar citron i . eller ansiktsvatten utspätt med vatten.spraya så ofta du vill - även på makeupen. på kvällen före fuktkräen, då får du ut dubbelt så mycket av in dyra kräm.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0