julklappar?









dagens!


julklappar blev inhandlade idag med tjejerna. skönt! allt klart.. imorgon är det julafton, vilket inte känns så speciellt för mig. att vara skilsmässobarn på julafton är inte alltid så himla lätt, att alltid behöva svika en förälder.. eller åka emellan på julafton. Nu är det mycket lättare, men ändå så sitter känslan kvar. det känns inte som att julen finns för att dela glädje längre, utan för att det är bestämt att den ska vara där. ibland vill jag gå tillbaka i tiden och uppleva de där julaftonsmornarna hos min älskade farmor, hon som lärt mig om livet.
eller att ligga och titta, känna och läsa på paketen under granen med min dåvarande plast-brorsa. allting kan förändras så snabbt, och sen har man inte dom där lyckliga jularna längre, eller förberedandet innan.
att mamma kom in med paket till sängen på julaftonsmorgon , pussar en i pannan och säger : Loan, titta ut! det snöar.god jul min ängel. då var ens julafton gjord.
det känns liksom , som att känslan försvunnit.

När slutade jag att älska julen?



när de andra gjorde det.

Kommentarer
Postat av: A

Förstår dig totalt! Är också skilsmässobarn och det kan ju vara lite jobbigt ibland, speciellt runt jul. man går runt med en klump i magen, för att man älskar båda sina föräldrar lika mycket man vill verkligen inte svika någon av dem. Då väljer man att pendla på julafton, men det känns inte så mycket bättre för det. Då blir man istället stressad över att allt ska vara packat och klart när man ska till den andre föräldern. Och då tycker man plötsligt inte om julen lika mycket som man gjorde när man var liten. Det var nog bättre när man var liten och inte förstod sig på så mycket. Haha förlåt för att jag biktade mig lite här nu... Btw, fin blogg du har! :)

2010-12-23 @ 23:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0