my oh my


ibland låtsas jag att jag är oövervinnlig. att jag kan göra precis vad jag vill, när jag vill. då skulle jag kunna klara allt, och allt skulle va perfekt. att tänka att man har 1 miljon önskningar så man skulle kunna knäppa med fingrarna och göra sig själv till den bästa , snyggaste och rikaste i hela världen. det skulle va nåt, i början kanske. jag tror på att man måste kämpa i livet, kanske inte för allt men för något. och det är nog nyttigt..
men om alla skulle intala sig själv att man faktiskt klarade allt ibland, sket i vad folk tyckte och tänkte om en, vad man har för brister, eller om man har klantat sig, då skulle man kunna på leva på bara det bra, i alla fall en kort stund.

en killkompis till mig frågade mig för ett tag sen om han lärt känna en fel version av mig, jag fattade ingenting .
nu vet jag att jag har blivit ytligare, och ogillar att sitta och snacka "djup". kanske just för att jag är så rädd för vad folk ska tycka om mig, eller rädd för att blotta mitt inre typ. Jag är inte en sån som bryr mig så jäkla mycket om en tjej "hatar" mig, eller pratar skit om mig. jag slänger det åt sidan direkt för att jag vet att det mesta inte stämmer. men det jag tycker är intressant är att ändra tjejers uppfattning om mig. men det jag undrar lite är hur en tjej, som kanske har ett lite svagare självförtroende eller självkänsla tar dåligt prat eller hat. okej! nu blev det lite sidospår här i mina sjukliga tankar såhär på nattkvisten! men i alla fall, jag älskar att prata ytligt, jag älskar att skratta och larva mig, jag älskar att uppröra folk jag vet tycker lite sämre om mig. att högt haspla ur mig en kommentar som : HAHA faaaan va full jag vaaa i helgen dåååå! när personen hör ( även om det inte ens var sant ) jag riktigt njuter av en sån situation, för då känner jag övertag , jag känner mig road på något sätt att se hur den reagerar.
igen, det här med att jag är "så ytlig" finns ju inte. bakom pannbenet finns alltid djupa tankar och handlingar. men jag har insett att det är viktigt att vara djup med någon som verkligen är med på noterna,
så ja, djup, egentligen? liksom djup? ytlig? vadå ytlig? det finns så jävla mycket olika benämningar på all skit, för allt är ju alltid skit på ett eller annat sätt. verkar jag förvirrad eller? inte så faktiskt, fast jag är nog lite rädd ändå för att visa mig djup, för att jag ska anses töntig 8-) som med det här inlägget. CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0